Mijn consultancy stijl kenmerkt zich door samenwerking, Door door te vragen, te begrijpen waar een organisatie of merk staat, bepaal ik samen met mijn klant waar de organisatie, het merk of het produkt naar toe moet groeien.

Ik plaats de dingen in een context om zo duidelijkheid te scheppen en impulsieve korte termijn beslissingen die niet in het strategisch doel passen te voorkomen. Ik borg dat alle activiteiten in de lange termijn stratiegie passen, of het nu produktontwikkeling, communicatie of winkelinrichting betreft. 


expertise


1. Consultancy-activiteiten op het gebied van merkidentiteit en bedrijfsstrategie.

Ik analyseer het verleden van een bedrijf en ontwikkel een merkidentiteit die is geworteld in het erfgoed . Ik werk zowel met bedrijven die actief zijn in de massamarkt als met bedrijven die zich richten op het high-end luxesegment.

Met mijn uitgebreide kennis van en ervaring met lifestyle en consumentenproducten help ik de sterke en zwakke punten van een bedrijf te identificeren door analyses te maken van veranderingen in de markt, de concurrentiepositie en de trends van vandaag. 

Samen met het management visualiseer ik de toekomst van een bedrijf, ontwikkel ik nieuwe concepten die de merkidentiteit versterken en maak ik een stappenplan om de nieuwe bedrijfsstrategie te implementeren.


2. Ontwikkeling van assortimenten en collecties.

Ik ben een expert in productstyling, -ontwikkeling en segmentatie. Afhankelijk van de situatie werk ik aan assortimenten of collecties die passen binnen de eigen corporate identity van een bedrijf, of ik ontwerp producten die moeten voldoen aan de ontwerpprincipes zoals geformuleerd in een licentieovereenkomst.

Verderop in dit proces conceptualiseer ik verpakkingen en de grafische identiteit om zo een ​​totaalbeeld neer te zetten.


3. Productie van visuele communicatie.

Eén identiteit vereist één visuele taal. In de rol van conceptcoördinator vertaal ik een merkidentiteit naar visuele content en ik fungeer als art director voor fotografie, film, tijdschriften, websites, sociale media content en beursstands.


4. Ontwerp en styling van bedrijfsruimtes.

Mensen hebben een plek nodig om elkaar te ontmoeten en verbinding te maken. Ik help bedrijven om hun locaties te ontwikkelen door hun bedrijfsidentiteit naar 3d te vertalen. Uiteraard kies ik de beste kleuren, materialen, meubels en objecten, maar het belangrijkste is een sfeer te creëeren die uiting geeft aan de corporate identity van de organisatie.


Cliënten.

Een selectie van mijn projecten vindt u hier.


Back to Top